close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שנה חדשה- הגיע הזמן לסדר את הניירת

מערכת שורשכד אלול, תשעה08/09/2015

אף אחד מאיתנו אף פעם לא מוצא את הזמן לסדר את הניירת הפיננסית. אולם בצורה כזו אנחנו יכולים לחסוך הרבה כסף ולהתחיל את השנה ברגל ימין. כמה טיפים שיכניסו אתכם לתלם

תגיות:

רובנו רואים בניירת שיטה מתוחכמת של חברות אשראי, ביטוח, בנקים ותקשורת להתיש אותנו. לאף אחד מאיתנו אין את הכוחות הדרושים על מנת להתמודד עם הניירת ולעשות בה סדר. ההתנהלות הנפוצה עם ניירת היא לאסוף אותה מתיבת הדואר ישירות למגירה בארון. לחילופין, חלקנו כבר נרשמו לשירותי הודעות בדואר אלקטרוני ולכן המעבר לתיבת הארכיון קצר ונוח מאי פעם.

ההתנהלות המסורתית עם ניירת יוצרת עבורנו לא מעט בעיות. למרות שלעולם לא נמצא את הזמן הנכון לסדר את הניירת הפיננסית, סביר להניח שהדבר הבוגר והנכון לעשות הוא דווקא להשקיע בכך את האנרגיות הנדרשות. מעבר לכך, עוד רגע

מתחילים החגים ונדמה שבהחלט הגיע הזמן להתחיל לחסוך כסף ולהיכנס לשנה החדשה ברגל ימין. אז איך עושים את זה?

שלב ראשון: ערכו רשימה של הוצאות והכנסות
רוב הניירת הרלוונטית כבר נמצאת בבית שלכם או על המחשב. בשלב הראשון תצטרכו לחלק אותה להוצאות והכנסות ולהשתמש בה כדי לערוך רשימה. בדקו את רמת ההכנסות מול ההוצאות ובררו על סעיפים בהם אתם יכולים לחסוך באופן מיידי.

נסו להגיע למצב בו אתם חוסכים מבלי לפגוע בשגרה, ברמת החיים או בסגנון שאותו בחרתם לעצמכם. בנוסף, התייעצו עם בני זוג וחברים לגבי דרכים שונות לחיסכון בהוצאות הקבועות.

שלב שני: ויתור על שירותים מיותרים
רוב השירותים עליהם אנחנו משלמים מוגבלים בזמן. הם לא רלוונטיים לכל אורך החיים והתפקיד שלנו הוא להתאים אותם לצרכים המשתנים. יחד עם זאת, חברות התקשורת והאשראי לא יעשו את זה במקומנו.

כדאי מאוד לעקוב אחר התדפיס החודשי של כרטיס אשראי ולסמן במרקר את ההוצאות על שירותים מסוימים. כך ניתן לדעת מה מרכיב את חשבון האשראי, מה משפיע עליו ומה מונע מאיתנו לייצר הכנסה פנויה. במקביל, אין סיבה להמשיך לשלם על שירותים שאנחנו כבר לא צריכים או משתמשים בהם. מה שהתאים עבורנו בתור סטודנטים או בני זוג צעירים ללא ילדים עלול להוות נטל כלכלי אחרי כמה שנים של הזנחת הניירת.

שלב שלישי: סדר וארגון
רגע לפני שאתם יוצאים לארוחת החג עם המשפחה, השקיעו עוד כמה דקות בסדר וארגון של הניירת. פנקו את עצמכם עם קלסר וסמנו את התיקיות השונות במדבקות מפורטות. כך תוכלו לשמור על סדר וארגון עם כל חשבון חדש שמגיע לבית. עשו את אותו דבר במחשב ובמייל והבטיחו שקט נפשי לטווח ארוך. אם עשיתם סדר והצלחתם לחסוך, הרשו לעצמכם לצאת לארוחה כדי לחגוג.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה